Under 2018 kom den stora nyheten – svenskarnas favorit och stjärnspelaren Zlatan blir ny delägare i nätcasinot Bethard. Man uppger i början av året att Zlatan Ibrahimovic går in som fjärde största delägare i bolaget, som är baserat på medelhavsön Malta. Med favoritspelaren vid rodret förväntas bolaget lägga in en extra växel och målet är att växa med 300% under 2019 – ett högt och ambitiöst mål i sann zlatan-anda. Men Zlatan är inte bara en aktiv delägare utan tillsammans med Dragomir Mrsic också ansiktet utåt för varumärket – något som verkat vara en framgångsrik marknadsföringsplan. När Medieakademin tar fram årets populäraste instagraminlägg för 2018 ligger Zlatan på första plats, iklädd en Sverigetröja med Bethards logga.
När det blev officiellt att Zlatan skulle bli delägare och ansiktet utåt för nätcasinot Bethard uttalade sig VD:n Erik Skarp att man skulle satsa 150 miljoner kronor på ny marknadsföring. Men den största marknadsföringen verkar inte ha kommit direkt från själva företaget, utan från Zlatans egna privata instagramkonto. Under sommaren 2018 postade Zlatan en video på instagram där han och Dragomir Mrcic dansar i Sverigetröjor under fotbolls vm. Men istället för att ha på sig vanliga landslagströjor har man gulblåa tröjor med en stor Bethard logga. Videon blev snabb uppmärksammad och antal visningar steg snabbt till över miljonen.
I början av detta året blev inlägget utsett till året populäraste inlägg från 2018 av Medieakademin, vilket såklart stärker positionen för Bethard. Idag har inlägget över 6 miljoner visningar och det fortsätter att ticka uppåt. Trots att inlägget inte är annonsmärkt får får Bethard enorm exponering eftersom Zlatan privata instagram har över 36 miljoner följare. Det är inte helt klart om inlägget var en del av Bethards marknadsföringsstrategi eller om det var ett påhitt från Zlatan själv. Oavsett så gav det utdelning då företaget växer sig starkare för varje dag som går. Bethard jobbar hårt mot att nå sitt mål med en tillväxt på 300% och det ser ljust ut. När nya omregleringen av spelmarknaden började gälla i januari i år fick många nätcasinon stänga ner på svenska marknaden, vilket har gjort det lättare för storcasinon som Bethard att ta plats och växa sig starkare. Fortsätter dessutom Zlatan att göra reklam via sina sociala medier kan vi förvänta oss att 2019 kommer bli ett bra år för Bethard.